August 16, 2011

Kulucka


                                         


Bloga yazi yazmayali 1,5 yildan fazla olmus. Muhtemelen Yunanistan'in havasindan suyundan olsa gerek tembellik bize de bulasmis(ben superim bende sorun yok). Cok dusundum ama nedendir bilinmez bir turlu elim klavyeye gitmedi. Bilmiyorum belki yaptigim isle alakalidir, mesai boyunca sadece kulagimin arkasini sikilmemis olarak muhafaza edebildigimden olsa gerek herhalde eve dondugumde yemek yiyebilmek dahi bir iskence. Turkiye'den kurtuluyoruz diye Atina'ya kactik amk aksine yaptigim iste maalesef ne kadar TC sinirlari icerisinde yasayan ork yahut orkhaim hatta maganda varsa onlarla gorusmek ve yardimci olmakmis. Demekki her sikime atlamamak gerekiyormus aci oldu ama ogrendik.

Bu iskencenin bitmesinede az kaldi. 7 is gunu, fazla degil.  Sonrasi bambaska bir hayat, bambaska bir memleket. Nereye kadar bende bilmiyorum. Turkiye'de yasmak istemiyorum. Hem ulke hem insanlar beni igrendiriyor. Belki sende benim igrenmeme neden olanlardan birisindir. Peki buralarda urug-hai ya da ork yok mu? Kesin vardir. Ama isin guzel tarafi onlarin varligindan haberdar degilim. Metroda, otobuste, markette, bankada ne konustuklarini ne ettiklerini ya da neyi tuttuklarinin farkinda degilim. Tabiri-i caizse siklemiyor ve siklenmiyorum. Siyaset Bilimi bitirmis, alanla cok ilgili okuyan, yorumlayan arastiran birisi olaak 1,5 yilda TR hakkinda herhangi bir haber dahi okumamaya gayret ettim. Tek okudugum "spor gazeteleri", bloglar ve yabanci gazetelerin dis servisleri ve bizdeki tabiri ile 3. sayfalari oldu. Biara tekrar Turkiye basinini okur gibi oldum bunalima girip kahroldum ondan da vazgectim bir daha da arkama bakmadim amk.

Neyse bu ara gundem yogun. Arda gitti. Gidisi biraz zamansiz oldu ama guzel oldu. Tek sorun sol kanatta alternatifsiz olmamiz ve o bolgeye kaliteli birisinin alinisinin biraz zor ve cok maliyetli olacagi. Cokta sikimde degil acikcasi. Bir sekilde dolacaktir. Yalniz beni huzursuz eden durum kaptanlik mevzusudur. Hic istemememe ragmen umarim Ayhan kaptan olur. Gerek cirkefligi, gerek bir kaptana ozellikle de Galatasaray kaptanina yakismayacak; gecmiste yaptigi ve gelecekte yapacagi hareketlerden oturu kesinlikle o makama yakistiramiyorum. Ama gelin gorun ki diger aday Servet Cetin denen orospu cocugu. servetin ne bok olduguyla alakali herhangi birsey yazmayacagim. Feysbukta Galatasaray sayfasina uyeyim(dim). Kaptanlikla alakali postun altinda binlerce s.c kaptan olsun diyen post gormek inan agirima gitti. Way amk demek ki ben bu adamlarla ayni takimi tuyormusum deyip en azindan yine gormezden gelip o gruptan aninda cikiverdim. Sabri'ye gelecek olursak samimiyetiyle alakali herhangi bir kuskum olmasada gerek zeka seviyesi, gerek teknik becerileri gerekse de capi kaptanlik yapmaya yeterli degil bence. Su takimdan neden yillardir yabanci kaptan secilmez anlamadim. Isterdim ki Kewell geri donsun ve kaptan olsun ama hayal tabi. Benim suan icin en buyuk kaptan adayim Milan Baros'tur. Oynayabildigi zamanlarda vargucu ile mucadele etmesi, kalitesi, karizmasi, kaybetmeyi kabullenememesi ve surekli savasmasi bence kaptanlik icin yeterlidir. Tek elestirdigim noktasi aldatmaya yonelik hareketleri ki o konuda kendine ceki duzen verecegine eminim. Ama olmaz cunku sans eseri Turk olarak dogmadi. Bizde fasizan bir algi sozkonusu oldugu icin Baros, Kewell, Cana vs gibi lider olarak dogmus olan adamlar kaptan olamaz. Ama palyanco gibi giyinen(bende oyle giyiniyorum arada yanlis anlasimasin elestirmiyorum sadece belirtiyorum). liderlik vasiflari yaziyla sifir olan, takim dustugunde toparlayacagina kendisi daha cok dagilan 20 yasindaki cocuk Arda kaptan olabilir. Turkiye'den kacti deniliyor. Belki dogrudur. Siradan bir futbolcunun yapmasi gereken yerinde harekettir de. Ama Galatasaray kaptani medyanin samar oglani olacaksa, her lafin altinda ezilecekse "size ne amk gezerimde sikerimde" diyemeyecekse ve takimini zamansiz bir sekilde siktir olup birakacaksa bu adamlari kaptan yapanin da onlari alkislyanlarinda zihniyetini sikeyim. Velhasili kelam yapacak birsey yok ya ayhan ya da servet sike sike kabullenecegiz.

Diger konu Turkiye'de kendinden olmayanlarin endoplazmik retikulmunu bile sikmeye calisan AKP zihniyetinin 10. yildonumuymus. Kimbilir daha nice 10. yildonumlerini goruruz. Millet olarak domalmaktan, sikilmekten bana dokunmayan yilan bin yasasin, benden olmayanin cani cehenneme diyerek yasadiktan sonra AKP, CHP, MHP gibi zihniyetler bu ulkede 100. yillarini da suphesiz kutlarlar. Benim bu ulkeye dair hicbir umidim yok. Azcik birsey vardi onuda otobuste dayak yiyen kizcocugunu izleyen ve sesini cikarmayan koyun surusu ork haberini okuduktan sonra kaybettim. Bu arada gazeteden okumadim haberiniz ola.

Baska bir husus ise yarin Olimpiakos maci  var. Stad isyerime 15 dk. Galatasaray taraftarinin maca gelmeyecegi dusunulerek stadda yer ayirilmamis. Olympiakos taraftari psikopattir.  Polo maclarini bile kacirmazlar. Otobusten otobana adam firlatmisliklari vardir bu piclerin. Bizde sike sike kelle koltukta aralarinda maci izleyecegiz. Insallah 0-0 biter yoksa salam bir dayak bizi bekler..
Uzun zaman oldu yazi yazmayali. Iyi de geldi. Biraz karalamak, biraz sacmalamak. Umarim bu kadar uzun bir sure savsaklamam tekrar..

No comments: